استپ وزنی و دلایل ثابت ماندن وزن بدن - نوزاد
قابل توجه کاربران محترم:

استپ وزنی و دلایل ثابت ماندن وزن بدن

صفحه اصلی تالار گفت‌و‌گو کلوپ بحث آزاد استپ وزنی و دلایل ثابت ماندن وزن بدن

  • سازنده
    موضوع
  • #609381

    طب سنتی
    کاربر ساده

    استپ وزنی در طول فرآیند رژیم غذایی بارها اتفاق می‌افتد . بسیاری از افرادی که از اضافه وزن بالا رنج می‌برند، خواستار این هستند که بتوانند وزنشان را با نهایت سرعت و در کمترین زمان ممکن از دست بدهند و به تناسب اندام برسند؛ اما این یک باور غلط است.

    زیرا روند کاهش وزن نیاز به صبر و حوصله فراوان دارد و به راحتی نمی‌توانید از شر چربی‌هایی که در گذر زمان درون بدنتان انباشته شده‌اند خلاصی پیدا کنید. چه بسا که در اوایل فرآیند رژیم به سرعت وزن کم می‌کنید و چربی‌های جدید سریع‌تر شروع به سوختن می‌کنند؛

    اما بعد از گذر مدت زمان مشخصی بدن با وضعیت جدید تطبیق پیدا می‌کند و دچار استپ وزنی می‌شوید. در این حالت نباید انگیزه و امیدتان را از دست بدهید و از رژیم دست بکشید. شما باید طبق برنامه‌ریزی‌های دقیق علت‌های استپ وزنی را پیدا کنید و این مشکل را از بین ببرید. با ما همراه باشید و با برخی از دلایل استپ وزنی بیشتر آشنا شوید.

    عقربه‌های ترازو را فراموش کنید

    هنگامی که عقربه‌های ترازو کاهش وزنی را نشان نمی‌دهد، افراد زیادی دچار تشویش و نگرانی می‌شوند؛ نگران نباشید و آرامشتان را حفظ کنید، این یک امر بدیهی است؛ زیرا ممکن است در اثر عضله سازی، نوسانات هورمون‌ها یا تغییرات گرمی و کم، ترازو نتواند کاهش وزن را به خوبی به نمایش بگذارد. برای این که بتوانید روند کاهش وزنتان را به خوبی ثبت کنید، از ترازوهای دیجیتالی استفاده کنید. تا تغییرات کوچک نیز قابل مشاهده باشد. از سوی دیگر اگر به تازگی باشگاه رفتن را آغاز کره‌اید یا درگیر نوسانات هورمون‌های ماهیانه هستید. استپ وزنی یک امر طبیعی است؛ زیرا در طول ورزش کردن سایز کمک می‌شود، اما وزن به دلیل عضله سازی کم نخواهد شد. همچنین نوسانات هورمون‌های زنانه، آب بیشتری درون بدن نگه می­دارند و مانع از کاهش وزن می‌شوند. برای ثبت دقیق کاهش وزنتان از یک متر استفاده کنید و اندازه‌های دور کمر، دور سینه، دور شکم، دور باسن و… را ثبت کنید. تا بتوانید تأثیرت رژیم غذایی را بهتر درک کنید.

     

    عقربه‌های ترازو

     
    <h3>میزان مواد غذایی مصرفی را یادداشت کنید</h3>
    اگر بر فرآیند خوردن مواد غذایی روزانه نظارت کافی نداشته باشید، ممکن است که در طول فرآیند رژیم غذایی نتوانید به خوبی وزن کم کنید و دچار استپ وزنی شوید. از این رو به شما توصیه می‌کنیم از ترازو آشپزخانه و نرم‌افزارهای کالری شمار برای ثبت کردن میزان کالری مصرفی روزانه بهره بگیرید. این امر سبب می‌شود که دست از ریزه‌خواری بردارید و تنها به حد نیازتان در طول روز از مواد غذایی گوناگون استفاده کنید.

    به اندازه مورد نیاز پروتئین مصرف کنید.

    مصرف مواد پروتئین دار مانند لبنیات، مرغ، گوشت، عدس و… از استپ وزنی پیشگیری می‌کند. تحقیقات نشان می‌دهد افرادی که در طول روز پروتئین بیشتری استفاده می‌کنند، کمتر دچار کند شدن فرآیند کاهش وزن خواهند شد. زیرا مصرف حدود ۲۵ تا ۳۰ درصد پروتئین می‌تواند متابولیسم را در حدود ۱۰۰ کالری افزایش دهد و اشتهای کاذب را به خوبی سرکوب کند؛

    همچنین مواد غذایی پروتئین دار سیر کننده هستند و سبب می‌شوند که کمتر به ریزه‌خواری در طول روز گرایش پیدا کنید. مصرف پروتئین، هورمون‌های کاهش وزن را در بدن تنظیم می‌کند و مانع از کند شدن متابولیسم بدن می‌شود. از این رو سعی کنید در وعده صبحانه یا قبل و بعد از انجام تمرینات ورزشی از پروتئین کافی استفاده کنید. تا روند کاهش وزنتان به درستی صورت بپذیرد.

    غذاهای سالم و کامل مصرف کنید

    با توجه به این که در طول فرآیند کاهش وزن، غذاهای ناسالم و فرآوری شده جای خودشان را به غذای سالم مانند میوه و سبزیجات می‌دهند. روند کاهش وزن به طور مناسب طی خواهد شد. مگر این که شما غذاهای ناسالم مانند ناگت، سوسیس و… را با احتساب در میزان کالری روزانه‌تان مصرف کنید. این غذاها در هرم غذاهای ناسالم قرار می‌گیرند و مانع از کاهش وزن مداوم می‌شوند.

     

     
    <h3>پرخوری‌های مقطعی را کنار بگذارید.</h3>
    بسیاری از افرادی که رژیم می‌گیرند بر این باور هستند که، مواد غذایی سالم مانند میوه‌ها، شکلات تلخ، پنیر، مغزها و… هیچ ممنوعیتی ندارند. بنابراین از مواد غذایی سالم به طور بی رویه در طول روز استفاده می‌کنند. توجه داشته باشید که این مواد غذایی نیز داری کالری هستند. بنابراین زیاده‌روی در مصرف مواد غذایی سالم می‌تواند، سبب کند شدن فرآیند کاهش وزن شود.

     
    <h3>کاهش وزن را با خرید اینترنتی دمنوش نیوشا تجربه کنید</h3>
    قیمت دمنوش نیوشا می‌تواند به شما در روند کاهش وزن کمک بسیاری کند. برای اطلاع از قیمت محصولات نیوشا می‌توانید به کانال تلگرام دمنوش نیوشا مراجعه کنید.

     
    <h3>نوشیدنی‌های قند دار را کنار بگذارید.</h3>
    با شنیدن نام نوشیدنی‌های قند دار، بسیاری از افراد نوشابه و دلستر را در نظر می‌گیرند و ادعا می‌کنند که با احتساب کالری این مواد غذایی را مصرف کرده‌اند اما نه تنها دلستر و نوشابه بلکه آب میوه‌های مصنوعی نیز حاوی مقدار زیادی قند هستند. این مواد غذایی مانع از کاهش وزن بدن در طول فرآیند رژیم غذایی می‌شوند. بنابراین اگر نمی‌خواهید به استپ وزنی دچار شوید، خوردن این نوشیدنی‌های شیرین را کنار بگذارید. داشتن خواب کافی، افزایش نوشیدن آب و کاهش مصرف کربوهیدرات‌ها نیز می‌تواند، در طول فرآیند کاهش وزن تأثیرگذار باشد. بنابراین برنامه‌ریزی مناسبی برای رژیم غذایی‌تان داشته باشید. تا با مشکلاتی مانند کند شدن روند کاهش وزن و استپ وزنی مواجه نشوید.

    دیجیتال مارکتینگ و طراحی سایت در اصفهان ، سئو سایت در اصفهان

برای پاسخ دادن به این موضوع، به سیستم وارد شوید.